Fiatal nyugdíjasok

2010 június 6 at 22:29 17 hozzászólás

Ha a katona leszolgál 25 évet, akkor nyugdíjba mehet. Van, akinél ez igen koránra esik. Ez a téma nagyon kényes, keveset is kerül szóba főleg a katonák körében, amiket mondok, azokért vállalom a következményeket.

Én, Mihályi Attila 2007-ben szereltem le, akkor még számítás szerint 6 év kellett volna ahhoz, hogy meglegyen a 25 évem és nyugdíjba mehessek (ha önként jövök el, akkor persze lényegesen rosszabb kondíciókkal, mintha egy rajtam kívülálló ok miatt lépek ki).

Szóval 38 évesen elmehettem volna nyugdíjba, amiért hülyéztek is sokan, hogy miért nem vártam meg, nem olyan hosszú idő az. Nekik üzenem, hogy csücsüljenek be egy börtönbe 6 évre, nem olyan hosszú idő az.

Az én 25 évemhez annyit kell tudni, hogy egy jogi elqrás eredménye, mert beszámolták volna a katonai kollégiumban (középiskolában) töltött időt is (rosszul -nekem persze jól- szövegezték a törvényt).

Egy pár évvel ezelőtti Honvédelmi és Rendészeti Bizottsági ülésen is téma volt ez, és ha jól emlékszem akkor id. Gál Zoltán érvelt erősen amellett, hogy szűkíteni kéne ezt a kört. Jómagam nagy jóindulattal sem nevezném baloldali érzelműnek, ennek ellenére egyet tudtam vele érteni.

Meggyőződésem, hogy ma már nem indokolt automatikusan minden(!) katonának az a lehetőség, hogy 25 év szolgálati idő után nyugdíjba mehessen. Tudom, hogy ezt nem népszerű így kimondani, de, mint mondtam vállalom, hogy virtuális tojásokkal megdobáljatok, embereim már készítik a virtuális esernyőket.

Manapság egy “full-civil” szinte első kérdése, hogy “mi a fenét csinálnak a katonák?”  Hát, a helyzet az, hogy a nagy többség a “papírgyártásban” érdekelt, mert azzal igyekszünk láttatni, hogy mit is kéne valóban csinálni. Kiképzési terv-hegyek, amik sosem kerülnek végrehajtásra (mert nincs pénz sem ember, sem haditechnika), mindenféle dokumentáció, jelentések, haszontalan irományok.

Ennek a témának az apropója a NépszabadságOnline-on megjelent cikk, melyben pécsi tüzérdandárban egykor szolgált tisztekkel beszélget a cikkíró. A cikkben van egy kicsit (számomra) provokáló rész, melyben kihangsúlyozza az író, hogy van aki 36 évesen ment nyugdíjba, ja és a cikk címe is ez.

A kommentekben a civilek természetesen nemtetszésüket fejezik ki, szerintem többnyire jogosan.

A 90′-es évek előtt a diktatúrában azért még máshogy volt, bár azt gyerekfejjel értem meg. Akkor még volt kiképzés, voltak hozzá feltételek olyannyira, hogy a férjet-apát a család hónapokig sem látta. Ez nem nosztalgia-nem is lehet- hanem ténymegállapítás. Akkoriban még el lehetett rendelni egy harckészültséget (HKSZ) úgy, hogy pár percen/órán belül több száz/ezer ember állt felpakolva indulásra készen a laktanyakapuban. Akkoriban még lehetett behívni tartalékosokat, mert voltak.

Szóval elmondható volt, hogy egy katona valóban átlagon felül teljesített, oké, volt aki alkohollal vezette le a feszültségeket (egyesek szerint nem is kevesen), de lényeg az, hogy jóval megterhelőbb volt. És akkoriban még nem volt szakszervezet, nem voltak jogai a katonának! Nem napi 8 óra volt a munkaidő!

Ma is komoly megterhelésnek vannak kitéve a katonák, de már nem olyanoknak, mint régen. Ma (és az utóbbi 20 évben)  a katona legfőbb “ellensége” a politikus. (Meg egy kicsit a civil társadalom, de erről a cikk végén).

Szóval ami ma leginkább nyomasztó, az a bizonytalanság, kilátástalanság, “életpályamodelltelenség”, civilek által történő leszaratottság érzésének elviselése. (Elmegyek nyelvújítónak.)

Térjünk a lényegre, szerintem teljesen ésszerű döntés lenne ha szűkítenék a 25 év után nyugdíjba vonulók számát. Azt hiszem, hogy a vadászpilótákat nem vitatná senki, továbbá azoknál tartanám meg, akik harcoló feladatot látnak el, ilyen kiképzésben vesznek részt, magyarul nem “papírt gyártanak”, hanem fegyverrel és/vagy egyéb eszközzel a kezükben ügyködnek. Sokat hallunk a VÍZFEJről, hát a VÍZFEJnek én nem adnék ilyen kedvezményt, mint a 25 év utáni nyugdíj (persze ott annyira jók a fizetések, hogy eszük ágában sincs nyugdíjba menni)

Nem indokolt a 25 év az irodai munkát végzőknek, legyen az ügyviteles, jogász vagy éppen hadműveleti tiszt.

Természetesen a külszolgálat idején a kétszeres szorzó az rendben mindenkinek.

Nehéz egyszerre a katonáknak és a civileknek is beszélni, ezt nem is próbálom, de azt hiszem jogos elvárás a társadalom részéről az, hogy látszólag vagy ténylegesen semmiért ne mehessen 25 év után nyugdíjba a katona. Azt is látni kell, hogy manapság a civil életben nagyobb keménység, szigorúság jellemző, míg régen ez fordítva volt.

Összegezve, egy 36-38 éves nyugdíjas azért az mai társadalmunkban elég luxus, mivel olyanoknak is jár, akik szerintem nem szolgáltak meg érte. A luxus természetesen az, hogy nagyon sokáig nagyon sokba kerül a társadalomnak.

Katonatársaim kedvéért jöhetnék egy rendőrös példával, miszerint igen, kapjon 25 éves jogosultságot a nyomozó és az utcai járőr akik naponta életveszélyben dolgoznak, lőnek, szúrnak, támadnak rájuk, de a megyei, országos kapitány és a nekik kávét főző zászlós asszony ne! Ugye ez lehet egy jogos elvárás tőlünk, társadalom részéről?

Vitázzunk, én benne vagyok, de most egy kis árvíz.

Régóta mondom, hogy a katonákat csak kihasználják árvizek idején, nem kéne ezért annyira odalenni, és meg is jelent ma egy közlemény a Tamás Gáspár Miklós vezette Zöld Baloldal Párt részéről, miszerint -általam történt szabad fordításban: “Hol a geciben vannak azok a köcsög katonák, miért nincs kint legalább 20.000 első pillanattól kezdve a gátakon, miért a civileknek kell a zsákokat pakolni?!”

Ne legyünk vakok, a balliberális média máris betámadja a Fideszt és benne Hende-mestert, ez elsősorban nekik szól és ez még csak szinte jelzőtűz, a java még csak ezután jön majd.

Nos, ha túlléptünk a kezdeti stádiumon, amikor feltettük magunknak a kérdést, hogy kicsoda-micsoda az a Zöld Baloldal Párt, akkor azért meg lehet döbbenni, mert itt igencsak betámadják, még ha közvetve is, a katonákat.

Igen, a katona a haza védelmére esküszik fel, bár szerintem elsősorban a fegyveres védelmére. Ha a társadalomnak homokzsákpakolókra van szüksége, azért kár elqrni 300 milliárdot hadseregre.

A baj nem csak a gátakon nagy, hanem a laktanyákban is. A felelősöket ismerjük, nem is ez a lényeg most.

Meggyőződésem, hogy azért is van “csak” ennyi katona kint, mert nincs több, hiszen a “papírgyár” nem állhat le.

Kéne már egy rendes hadsereg, mert ez lenne mindenki érdeke. Akarom mondani a többség érdeke ez lenne, hiszen ellenérdekeltek mindig lesznek.

Zavart érzek az “erő”ben, mintha a kormány és egyes fideszesek megzavarodtak volna az elmúlt héten.

Jó lenne ha magukhoz térnének minél gyorsabban.

Mihályi Attila

Bejegyzés kategóriája: Uncategorized. Címkék: .

Hende Terminátor Szolgálati közlemény

17 hozzászólás Add hozzá a sajátod

  • 1. Éhesló  |  2010 június 7 - 08:28

    A katonák átlag életkora jó tíz évvel alacsonyabb, mint a “civil” átlag.
    Ez a “távolság” fennmaradt az elmúlt 20 évben is.
    Ez jelez valamit.
    A hivatásos katonai szolgálatot hivatásként vállalók szerződéses feltételei közé 15-25 évvel ezelőtt beletartozott a kiszámítható, biztos életpálya, a szolgálati lakás, a családtámogatás (gyermekintézmények, feleségek elhelyezkedésének támogatása, üdültetés) és a SZOLGÁLATI nyugdíj. (Ez utóbbit sokan keverik az öregségi nyugdíjjal, pedig a kettő nem ugyanaz.)
    Az összes korábbi juttatásból mindösszesen a szolgálati nyugdíj maradt meg mára.
    Most ezt támadják, támadjátok.
    Mi marad az eredeti ellenszolgáltatások közül?
    Mi az a társadalmi ellenérték amit megkaphatnak a honvédek?
    A jövedelem?
    A szolgálati lakás?
    A biztos pályakép?
    A stabil családi háttérhez nyújtott támogatás?
    A társadalmi megbecsülés egyéb elemei?
    Semmi.

    Lehet felsorolni a szövetséges hadseregek és társadalmak szerződéseit, mit és hogyan adnak a katonáiknak?
    Ég és föld.
    Ennek utolsó elemét támadják most.
    Tegyék, nekem – sajnos, hála Istennek – már mindegy.
    DE ez nem az az út, aminek a végén 10-20-30 év múlva hivatásukat professzionálisan gyakorló szövetségeseikkel egyenrangú, megbecsültségű hivatásos katonák állnak.
    Ez a pálya maradék kevés presztizsének felélése.

  • 2. Retek  |  2010 június 7 - 08:48

    Lehet nézni a többi országokat: mennyit keres egy ápólónő, egy orvos, egy mérnök, egy kőműves, egy rendőr, egy tűzoltó, egy mentős, egy buszsofőr és akárki….

  • 3. Mihályi Attila  |  2010 június 7 - 14:18

    Nem hiszem, hogy támadás ez, inkább egyfajta jogos igény a társadalom részéről. Jogos igény az iránt, hogy ne pocsékoljuk a nem létező pénzünket.
    Szerintem ettől a katonák nem lesznek boldogabbak, ha megmarad a 25 év, közben pedig minden marad ilyen szar. Legfeljebb alig várja már, hogy meglegyen a 25.
    Ha már hadsereget tartunk, mert kell, akkor az legyen megbecsülve a társadalom részéről mint szervezet illetve legyen megbecsült tagja benne a katona is.
    Éhesló, Te ugyanúgy nyugodt szívvel adnád a rendőr nyomozónak illetve a (rendőr) előteres zászlósasszonynak (aki mondjuk életében csak irodai munkát végzett) a 25 évet?
    A példa persze katonákra is igaz lehet.

  • 4. T-72  |  2010 június 7 - 20:11

    Klubnap mikor lesz legközelebb? Erre bárki mehet?

  • 5. Mihályi Attila  |  2010 június 7 - 21:46

    Igen, bárki jöhet és szerintem csinálunk valami szabadtéri sütést-főzést hamarosan. Itt is jelezni fogom.

  • 6. Éhesló  |  2010 június 8 - 14:19

    @Mihályi Attlia:
    Én egy olyan helyzetet írtam le, ami az elmúlt 20-25 év folyamán alakult ki.
    Ebből a rendszerből mára minden elem eltűnt, megváltozott.
    Ez valaki számára jelentheti azt is, hogy az utolsó eddig meg nem változott elemet is ki kell ütni, de jelentheti azt is, hogy legalább ezt az egy eddog megmaradt elemet meg kell tartani.
    Én az utóbbi híve vagyok.
    Leírtam miért.
    A rendőrökkel nem kívánok itt foglalkozni, mert (szakmailag, politikailag) elfogult véleményem van 2006 ősze óta a testületről, amivel nem terhelném az olvtársakat.

  • 7. fiman  |  2010 június 10 - 14:49

    Jó dolog lenne a szolgálati nyugdíj, már ha járna mindenkinek. Mert a legénységi állomány lehúz 15 évet és mehet ahová akar. És még életjáradékot sem kap.

  • 8. Éhesló  |  2010 június 10 - 18:29

    @fiman: a ht. állománynak jár. Tessék erre szerződni.

  • 9. z  |  2010 június 17 - 17:02

    Nem lehet ht-nak szerződni.
    Manapság ha 1 mód van rá már tts. is szerdzsónak veszik föl, de van tiszt is ilyen státuszban…

    Én, mi kint voltunk. Sajnos az illetékes vízügy és katasztrófavédelem volt a koordinátor, és nem tudta, h mi a dolga.
    Nem osztotta szét a megfelelő helyre a megfelelő erőket a megfelelő időben és eszközzel. De létszám sem biztos, hogy lenne annyi, amekkoráért szentségelt TGM.

    Mi csak pislogtunk, h mikor megyünk már. Miért oda ahova, ha ott, ahol vagyunk akkor már fel kellett volna készülni a védekezésre.
    Őrülhettünk, hogy nem köpködtek meg, amiért akkor mentünk, amikor. Keservesen lassan döntöttek.

    De a civil meg ellépett, amint látta, hogy ott vagyunk. Persze ők a kezdetektől fogva a gátakon voltak, már aki. Hogy anyagilag ki járt ezzel jobban? Senki. Nekem max egy “élménnyel” és némi pénzzel több.

    Mind vesztesek vagyunk, de leginkább az ország az. Ez a védekezés kidobott pénz, fölöslegesen elpocsékolt energia. A megelőzés, a védműfejlesztés, karbantartás lenne az igazán jó megoldás!

    Én maradok realista (pesszimista). Itt nem lesz változás máról-holnapra, és erre meg is lesz az indok, mint mindig…

    De ne nekem legyen igazam!

  • 10. Batka  |  2010 június 21 - 02:12

    Tiszteletem, én egy igazi “civil” vagyok.
    (bár nem minden kapcsolódás nélkül a Honvédséghez)

    Az én civil nézőpontom az, hogy ideje lenne befejezni a Honvédség permanens fölszámolását. (Bocsánat, “reformját”…)

    Meggyőződésem, hogy a “civil” társadalom -épeszű része- velem együtt nem a katonák nyugdíját akarja elvenni, hanem normális hadsereget akar, amire
    a) büszkén tekinthet
    b) biztonság iránti többrétű igényét kielégíti.
    Ma egyik föltétel sem teljesül maradéktalanul, mint tudjuk.

    Úgy vélem, ebben a katonatársadalom és a civiltársadalom (épeszű része) természetes szövetségesek lehetnének a politikai osztállyal és az általa korrumpált katonai felsővezetéssel szemben.

    A katonák szolgálati nyugdíja rendszerbe állítva érvényesülne igazán, ami mellett ott kellene lennie egyebeknek, mint a sokat emlegetett életpálya-modellnek (amit nem csavargatnak ide-oda négy évente).

    Úgy látom, jelenleg az egyik legfontosabb feladat a politikára gyakorolt civil összefogás és nyomásgyakorlás lenne a Honvédség megmentése érdekében.

    Kérdésem a következő.
    Lenne-e a már leszerelt, egykori katonák között hajlandóság az összefogásra egy civil mozgalom szakmai támogatására?

    Médiát, hírverést kell csapni, mozgósítani a téma iránt -nem csekély létszámú- érdeklődőket, ezzel a lehető legnagyobb tömegnyomást gyakorolni a politikára, hogy a honvédelem ügyét ne kezeljék a futottak még kategóriában, egyben politikai támogatást nyújtani az új miniszteri vezetésnek a kívánatos jövő elhatározásához.
    (Amennyiben hajlandók fölvállalni a küzdelmet a Honvédségért, ha nem hajlandók, akkor erre is rá kell kényszeríteni őket.)

    Jelenleg érlelődnek az új honvédelmi vezetés elhatározásai. Most kellene határozottan megszólalni!
    Máskülönben a leépülés folytatódni fog, hiszen a katonai felsővezetést hatékonyan kondicionálták ebbe az irányba az elmúlt két évtizedben, így bármikor készen állnak “szakmai” érvekkel alátámasztani az újabb képességvesztéseket.

    Ha nem jó irányba indul el az új vezetés, akkor be fogják végezni a Honvédség élveboncolását és de facto fölszámolják a Honvédséget.
    Ha jó irányba indulnak, apránként talán visszaépíthető valami.
    Ez a tétje ennek a kormányzati ciklusnak.

    Beszélgessünk erről e helyt!
    batkaa_at_fw.hu

  • 11. Mihályi Attila  |  2010 június 21 - 13:19

    Hajlandóság összefogásra annyi van, mint általában amagyar emberekben. Tehát van, de azért annyira nem rózsás a helyzet.

    Hírverést kell csapni, egyetértek, illetve fel kell kelteni a politika érdeklődését. Ők viszont csak akkor fognak érdeklődni, halátják, hogy ez a civileknek is fontos.

    Mondd Batka, szerinted a civil társadalomnak hány százaléka “épeszű” szerinted?

  • 13. Batka  |  2010 június 22 - 23:06

    ?
    Remélem, igen nagy hányad.
    Más kérdés, hogy hallatják-e a hangjukat vagy átengedik a terepet?
    Az kétségtelen, hogy szinte általános szabálynak tekinthető, az értelem fordítottan arányos a hangerő mértékével.

  • 14. Névtelen  |  2011 június 27 - 10:41

    Valóban lehet vitatkozni,hogy ki és mikor mehet nyugdíjba. Irodai beosztott ne menjen el. Ne felejtsük el,hogy a honvédséget lezüllesztették és leépítették!!! Én ejtőernyősként szolgáltam és 40 évesen mentem el, katonai szolgálatra alkalmatlan minősítéssel ( 3 gerincsérv,porckorong szétcsúszás,térd izület zúzódás ill. műtétek). Jogosan és a törvények adta lehetőséggel mentem el. A válságot ne velünk fizettessék meg. Beszélhetnénk a vállalkozókról. A TB és adó játékok paradicsoma a csűrés-csavarás mesterei. Minimálbér mellet tengerparti nyaralás,BMW-Q7, házak!! Ők mennyire járultak hozzá az ország sorsának alakulásához?
    Azt mondom,hogy igen szigorítsák meg a nyugdíjba vonulás lehetőségét,de mellette adjanak tisztességes bért. VISSZAMENŐLEG ELVENNI A NYUGDÍJAT AZT NEM!!!!!

  • 15. nyugdíjas  |  2011 június 27 - 14:52

    Nyugdíjkérdés:
    Én választottam a hivatásos katonai szolgálatot (szinte gyerekként)! 18 éves voltam, amikor bevonultam az iskolába. Híradó katonaként és más beosztásban is mindig a professzionizmusra törekedtem. Képeztük a híradó katonákat, a harc híradó biztosítása volt számunkra az elsődleges feladat. Csak a szűk családi kör tudott a munkámról és a vele szemben támasztott követelményekről, a feszültségről. Az elvárás mindig nagy volt. Soha nem mérlegelhettük a parancsot. Hogy ez most megéri vagy sem, hogy fizetik vagy sem, csak annyi volt, hogy ezt végre kell hajtani. Teljesen mindegy volt, hogy a két kicsi gyerekkel a feleségemet hányszor hagytam magukra, mert vagy 24 órás szolgálat, vagy, mert több hetes, de volt, hogy több hónapos gyakorlat, vagy továbbképzés miatt. Akkor sem voltunk megfizetve, szerintem most sincsenek megfizetve a katonák. Nagyon sok kollégám volt, akinek fiatalon mindenféle nyavalyája volt (gyomor, ideg stb.) Sokan meg sem élték a nyugdíjas éveket. Sokat ismertem, aki a nyugdíjat nem sokáig élvezhette.
    Aki azt gondolja, hogy automatikus a szolgálati nyugdíj 25 év után, az nagyot téved. Vagy egészségügyi probléma, vagy átszervezés kell hozzá. Amikor a Jugoszláv válság volt, én ott voltam a határ közelében állandó harckészültségben, nem kevés ideig.
    Kétségek között töltött hetek! Biztos volt, hogy egyszer haza jutok? Láthatom-e még a gyerekeimet? Mikor mondják azt, hogy előre?
    Átéltetek már ilyet?
    Ha nem, miért akarod elvenni a nyugdíjamat? Én és kollégáim helyetted is ott voltunk! Ott döntöttem el, hogy az első adandó alkalommal elmegyek nyugdíjba.
    Általam nem tisztelt politikusaink most bedobták ezt a gumicsontot, amin most rágódik a társadalom, sőt acsarkodik egymásra. Hát ez volt a céljuk!
    Ha azzal álnak elő, hogy nézzétek emberek a jövőben nem lesz rá lehetőség, mert ….., és egyébként is hogy néz az ki, hogy 40 évesen nyugdíjas vagy. Azt kell, hogy mondjam magam is egyetértek. Fiatal 40 éves, aki a szakmájának mestere. Én magam is még a Jugoszláv válság előtt, azt gondoltam, hogy 55 éves koromban fogok nyugdíjba menni.
    Visszamenőlegesen törvénykezni, az nem egy jogállamiságra utal. Mit szólnának hozzá, akik most azt mondják, hogy ne beszéljünk szerzett jogokról
    - érvénytelen lenne a diplomájuk
    - azt a vagyont, amit összeharácsoltak, szétosztanák pl. a katonák között
    - mondja már meg nekem valaki, hogy lehet ekkora vagyonra szert tenni tisztességes munkával. Persze tisztelet a kivételnek! De ez a Lázár például
    - ha válságra hivatkoznak nagyjaink, miért nem járnak személyes példával, miért nem veszik el maguktól azt a sok pénzt
    - utálom azt, ami ebben az országban van- már 21 éve! mindig ugyanazokat ez embereket látom hol az asztal egyik végén, hol a másikon, megy az egymásra mutogatás, elegem van ebből. Szerintem sokan már ezt utálták, de nagyon, hogy végre már történjen is valami ezért kapott ekkora bizalmat a Fidesz
    - de ezzel a lehetőséggel élni kell és nem visszaélni, pláne nem arcul köpni a választóit!
    - lopnak, csalnak, hazudnak, az embereken akarják bevasalni mindazt, amiért ők a felelősek
    - nincs itt jövőképe senkinek sem, se orvosnak, se gyereknek, se nyugdíjasnak és még sorolhatnám
    Most még a rendőrökről beszélnek, munkát tudnak nekik adni, azt már halotta valaki, hogy mi lesz a katonákkal. Nekünk mit jelent a munka világa? Elmondhatnám nagyon röviden semmit! Dolgozhatunk a ……… (lassan többség) mellett közmunkásként! Talán ez vár ránk! Mert én még nem hallottam, hogy több ezer katonára lenne szükség!
    És akkor mi van, ha ezt meglépik, következő hónapban nem kapod a nyugdíjat, fizetni meg kellene a számláidat, vagy dögölj éhen, húzd fel magad. Minden probléma megoldódik.
    Te, aki rágod a gumicsontot, amit eléd dobtak, figyelj! Soha többé ne legyen hasonló, mint a Jugoszláv válság, soha ne keljen neked, civilnek a harcárokba feküdni, bízd ezt arra, aki ezt választotta, te maradj, a családod körébe gazdagodjál és sokasodjál! És ne sajnáld attól azt a kicsi pluszt, aki érted is szolgált!

  • 16. Volt tüzér  |  2011 június 27 - 15:20

    8. Éhesló | 2010 június 10 – 18:29
    @fiman: a ht. állománynak jár. Tessék erre szerződni.

    “Jár fiam, jár, csak nem jut.”

  • 17. MihályiAttila  |  2011 június 27 - 23:18

    Anonymus, 1 kivétel biztos van a vállalkozók közül, mert ugyan tengerpart az van, igaz “csak” magyar, de BMW-Q7 helyett egy 11 éves Suzuki Swiftwem van, és házak helyett szobák a negyedik emeleten (de természetesen nem ez az életcélom).
    Van rálátásom mindkettőre, sajnos bérből és fizetésből élőnek esélye sincs becsületes módon BMW-re vagy Q7-re.

    Egyébként én erre az egészre úgy tekintek, mint amikor visszametszik a fát, szőlőt, hogy utána még bőségesebb termést hozzon. Fájdalmas, ez igaz, de pont azért kell megcsinálni, mert az elmúlt 21 évben nem csinálta meg senki. Utána lehet verni a tam-tamot, amibe én is beszállok, hogy akkor most már lehet tisztességes fizetést adni a katonáknak/rendőröknek stb.

    Őszintén szólva én nem gondolom, hogy Orbán Viktor úgy állt neki a kormányzásnak, hogy “Na most kurvára kibaszunk mindenkivel, hogy utána 4 év múlva eltűnjünk a süllyesztőben!”

    Meglátjuk.

MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Módosítás )

Twitter kép

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Módosítás )

Facebook kép

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Trackback this post  |  Felirakozás a hozzászólásokra RSS hírcsatornán


Honvédelemről, honvédségről…

...tabuk nélkül katonáknak és civileknek. Vigyázz, politika is!

Idézet

“Többet tenni a világért, mint amennyit a világ tesz érted – ez siker.” (Henry Ford)

2008 november óta

  • 89,976 látogató

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.